Pages - Menu

wtorek, 14 maja 2013

Niebieski pyłek

"Kwiat jest uśmiechem rośliny", napisał Peter Hille. Cała północna strona mojego ogrodu na Północy zanosi się od śmiechu.


To miejsce, w którym nie zrobiłam jeszcze absolutnie nic oprócz zgrabienia wieloletnich warstw suchej trawy i zbutwiałych liści. A te małe lazurowe uśmiechy to cebulica syberyjska (Scilla siberica).

Cebulica syberyjska
Ciągle się zastanawiam, czy ktoś ją tu dawno temu posadził i teraz się tak rozhasała po skałach, czy to po prostu miejsce jej naturalnego występowania? Kiedy zaczęłam się schylać, żeby zajrzeć w te małe, rozchichotane gardła, zobaczyłam dziką pszczołę-zbieraczkę manewrującą między kwiatami.


Ledwo manewrowała, taka była obładowana. Niczym babinka targająca tobołki na jarmark, która ma gdzieś poezję kwiatową, niezaradnych życiowo poetów i ich pretensjonalne przysłowia. Słońce na pół chłopa, a ja dopiero obróciłam trzy razy z moim pyłkiem!


Patrzyłam na to energiczne stworzonko, uwijające się jak w ukropie i dopiero po chwili spostrzegłam, że jej koszyczki są całe niebieskie!


Pyłek cebulicy ma właśnie taki kolor. Kolor nieba z westernu. Pszczoła, która ugryzła niebo poleciała dalej nie poświęcając ani odrobiny uwagi mojemu rozanieleniu. Gdzieś w ogrodzie jest przecież ukryte gniazdo, w którym głodne, pasiaste brzuchy czekają na swój kawałek nieba.

.

9 komentarzy:

  1. Dziękuję bardzo za odwiedziny w Bukowym lesie.Pozwolę sobie zostać u Ciebie na dłużej.
    pozdrawiam seredecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam Cie serdecznie , Halszko! Mam nadzieje, ze moje nie do konca powazne historie z Polnocy poprawia Ci choc troche humor :)

      Usuń
  2. Twoje posty Ewuniu czyta się jak najpiękniejsze bajki. Jesteś niezwykłą osobą, potrafisz zachwycić się tym, na co inni prawie nie zwracają uwagi. Za to Cię lubię. Piękna jest ta cebuliczkowa łąka w kolorze nieba z westernu. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki, Ewus, bardzo mi milo, ze podobala Ci sie bajka o pszczole :D :D. Biorac pod uwage ilosc i roznorodnosc gadziny, ktora sie przewija po tych skalach, pewnie czeka Cie jeszcze kilka bajek ;). Usciski!

      Usuń
  3. Uwielbiam te śliczne malutkie niebieskie kwiatuszki. Pszczółki z niebieskim pyłkiem jeszcze nie widziałam :(. Pozdrawiam .

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że Tufi z Tulą gdzieś radośnie się bawią :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno. Tula byla psem mysliwskim - wyzlem, a i Tuffi z tego co widzialam jak najbardziej - zawziety terier :). Wyobrazasz sobie jakie tam harce odchodza w Krainie Wiecznych Lowow?

      Usuń
  5. Świetnie pszczoła wygląda w niebieskich portkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe...i do tego jeszcze w portkach a la arabski wojownik!

      Usuń